Fa­ce-to-fa­ce -mark­ki­noin­ti

Kuinka myyn osaamiseni?

Kevään koulutuspäivän aiheena 26.4. oli face-to-face-markkinointi. Vauhdikkaan päivän tarjosivat meille Riitta Saarikangas ja Ari Tanninen Zulia Oy:stä. Päivän anti painottui siihen, kuinka voin pienillä asioilla tehdä hyvän vaikutuksen mahdollisiin asiakkaisiin ja saada heistä pitkäaikaisia kanta-asiakkaita.

Kuinka kohtaan henkilö, jolla tuntuu olevan ainainen kiire tai joka on loputon pohdiskelija? Jo lyhyen keskustelun aikana pystymme havainnoimaan keskustelukumppaniamme - haluaako hän kuulla faktat lyhyesti ja selkeästi tai kuulla eri vaihtoehtoja? Kenties hän haluaa smalltalkata.

Kun olen valmistautunut erilaisiin kohtaamisiin, keskustelukumppanimme jää helpommin kuuntelemaan, mitä minulla on kerrottavaa.

Vuorovaikutustaitoja voi aina kehittää ja niistä on hyötyä monissa tilanteissa, muissakin kuin markkinoinnissa.

Päivän aikana kertasimme ja opimme  tärkeitä asioita, joita on hyvä välillä pohtia ja päivittää.

1. Tavoitteet

Mielikuva lopputuloksesta - mihin minun toiminnan tulee johtaa.

Mikä on tavoitteeni yrittäjänä? Mikä on tavoitteeni tapahtumassa tai messuilla? Koska elämä ei ole pelkää työtä, toivottavasti, on hyvä miettiä tavoitteita muuhunkin elämään liittyen.

2. Arvot

Mitkä ovat minun arvot ja kuinka niitä noudatan? Mikä on tärkeää, mitä haluat asiakkaan kokevan?

3. Imagon rakentaminen

Teemme imagon rakentamista, koko ajan, mm. kun kohtamme ihmisiä tai päivitämme somea. Millaisen kuvan annan itsestäni ihmisenä, yrittäjänä, terveydenhuollon ammattilaisena? Millaisen kuvan annan tahoista, joita edustan?

Koulutukseen osallistuivat: Jaana Argillander, Toni Ilola, Hannu Huovinen, Nina Kilpiä, Tommi Kokkonen, Jarno Mattila, Arja Nurmela, Medina Omeragic, Satu Peso, Tuulikki Pihlajamäki, Marjatta Pyykkö, Tuija Räisänen, Georg Schleifer, Anja Tiainen, Ville Vertanen, Yrjö Vänttinen ja Anni Väänänen. 


Yhteistyössä